ILMAINEN TOIMITUS YLI 250€ TILAUKSIIN (EI KOSKE KALUSTEITA)​

Tilaus- ja sopimusehdot

1. YLEISTÄ

Nämä ovat verkkokaupan Hair & Beauty House 2:n (www.hairhouse.fi)
sopimusehdot.

Hair & Beauty House 2 on suomalainen (1729046-2) verkkokauppa sekä palveluyritys. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Hair & Beauty House 2:n ja sen kuluttaja-asiakkaiden (jäljempänä ”Asiakas”) välillä, kun asiakas ostaa tuotteita Hair & Beauty House 2 verkkosivuston www.hairhouse.fi välityksellä. Hair & Beauty House 2:lla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Hair & Beauty House 2:n kotisivuilta.

2. TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa valitun maksutavan mukaisesti. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti eikä niitä luovuteta ulkopuolisille. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja voidaan käyttää tilaukseen liittyvien asioiden selvittelyyn tai yrityksen mainoskirjeisiin. Asiakkaan edellytetään verkkokaupasta tilatessaan tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Myymme tuotteita Suomeen täysi-ikäisille yksityishenkilöille, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakkaan tulee kuitenkin antaa tilauksen tekemisen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta ja näinollen tilauksensa saamisesta.

Pidätämme oikeuden perua tilauksen tai lähettää muunlaisen tuotteen tilatun tuotteen tilalle mikäli tuotetta ei muuttuneen varastosaldon vuoksi ole tilattua määrää varastossa. Edellämainitussa tilanteessa olemme yhteydessä asiakkaaseen ja mikäli lähetämme muunlaisen tuotteen tilalle, tämä tehdään asiakkaan niin halutessa, ei yksipuolisesti myyjän toimesta.

3. MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Asiakas voi maksaa ostoksensa Verkkosivustolla määritetyillä tavoilla.
Luoton tarkemmat kuvaukset sekä luoton myöntäjän tiedot on eritelty ostoskorissa lain vaatimalla tavalla.

4. HINNAT

Verkkosivustolla annetut hinnat tai alennetut hinnat koskevat ainoastaan verkkosivuston tuotteita eivätkä välttämättä ole samat kuin myymälän hinnat. Kaikki hinnat on ilmoitettu euroina ja sisältävät ALV:n. Myyjä pidättää oikeuden merkityistä hintavirheistä esimerkiksi jos hinta täysin selkeästi poikkeaa tuotteen normaalihinnasta. Edellämainitussa tilanteessa asiakasta informoidaan asiasta.

Toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintoihin ja ne lisätään loppusummaan ellei toisin mainita.

5. TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

Onnistuneen tilauksen jälkeen Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää Asiakkaalta sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

6. TOIMITUSTAVAT JA -KULUT

Tuotteiden hintoihin lisätään toimituskulut ellei toisin mainita. Toimituskulut määräytyvät tilauksen koon ja painon mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehdessä. Tilaus saatetaan lähettää useampana postipakettina saatavuuden tai tilauksen koon/painon vuoksi. Tietyissä tilanteissa jotkin edut saattavat sisältää ilmaiset toimituskulut, tuolloin näistä kerrotaan edun yhteydessä.

Hair & Beauty House 2 ei vastaa kolmansien osapuolien aiheuttamista toimitushäiriöistä tai viivästyksistä (esim. postilakko, tavarankuljettajien kuten Finnairin lakko, tautiepidemioista johtuvat kuljetushäiriöt tms.).

Paketin säilytysajan ilmoittaa Matkahuolto tai muu paketin lähettäjä. Mikäli pakettia ei pystytä noutamaan säilytysajan puitteissa ja halutaan pyytää lisäaikaa noudolle, tulee ilmoitus tehdä suoraan Matkahuollolle, ei myyjälle.

7. TOIMITUSAIKA

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-2 viikkoa. Joissakin tapauksissa toimitus voi kestää yli 3 viikkoa. Huom! Koronaepidemian aikaan toimitusajat voivat olla normaalia pidemmät. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista, kuten esim. postilakosta johtuvista viivästymistä.

8. PERUUTUSOIKEUS JA PALAUTUSEHDOT

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottopäivästä. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu. Asiakkaan tulisi huolehtia hyvin tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, ennen kuin on päättänyt pitää tuotteen.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on ilmoitettava Hair & Beauty House 2:lle päätöksestään peruuttaa tilaus/tuote lähettämällä sähköpostiviesti osoitteeseen hairhouse@hairhouse.fi. Lähetämme asiakkaalle vastauksena palautusohjeet. Asiakkaan tulee liittää palautuspyyntösähköpostiin mukaan seuraavat tiedot:
nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero tilausnumero tai kopio tilausvahvistuksesta

palautettavat/vaihdettavat tuotteet

Jos Asiakas käyttää peruutusoikeuttaan, hän vastaa palautuksen toimituksesta ja on vastuussa tuotteen kunnosta tuotteen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuskuljetuksen aikana. Tuote on lähetettävä hyvin pakattuna, käyttämättömässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossaan ja/tai pakkauksessaan sisältäen myös mahdolliset ohjeet.

Asiakas vastaa palautuskustannuksista lukuunottamatta tilannetta, jossa asiakkaalle on toimitettu viallinen tai vääränlainen tuote. Palautuksista veloitamme lisäksi lähetyksestä aiheutuneet kustannukset. Ko. summa vähennetään suoraan asiakkaalle palautettavasta summasta.

Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

9. LUNASTAMATON PAKETTI

Toimituksen lunastamatta jättäminen tai asiakkaan kieltäytyminen vastaanottamasta toimitusta ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Jos asiakas ei nouda tai vastaanota lähetystään Matkahuollosta Matkahuollon ennalta määrittämässä ajassa, katsotaan toimitus Hair & Beauty House 2:n puolelta toimitetuksi. Sama koskee myös muiden kuljetusliikkeiden hoitamia lähetyksiä kuin Matkahuolto, esim. jos toimituksen kuljettajana toimii DHL. Mikäli asiakas ei lunasta pakettia, vastaa hän kuljetuksesta aiheutuvista kustannuksista, jotka vähennetään suoraan palautettavasta summasta.

10. ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottopäivästä kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen hairhouse@hairhouse.fi.

11. YLIVOIMAISET ESTEET

Hair & Beauty House 2 ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä ja olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, postilakko, sotatoimet, tulipalot, salamointi, tautiepidemiat, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Tällaisissa tilanteissa velvollisuus vahingonkorvauksiin ja muihin toimenpiteisiin raukeaa.

12. SOVELLETTAVA LAKI JA RIITAISUUKSIEN RATKAISEMINEN

Riitojen ratkaisu ja oikeuspaikka:
Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Ensisijaisesti pyrimme ratkaisemaan kaikki riitatilanteet neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse, puhelimitse tai tapaamisen yhteydessä.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan
(www.kuluttajaneuvonta.fi)

Asiakkaan ja Hair & Beauty House 2 väliset muulla tavoin selvittämättömät riidat käsitellään Espoon käräjäoikeudessa.


Hair & Beauty House (ent. Hair House)
Kamreerintie 3 (2 krs.)
02770 Espoo
P. (09) 464 155
/ 040 736 5553
www.hairhouse.fi